22 oktober, 2009

Känner sig hemma?

Ivan har under hela tisdags kvällen och större delen av onsdagen jammat å jammat å letat och försökt att hitta sin mamma Molly och Storebror Wincent. Men de finns ju inte här. Man har kännt sig lite elak. Men inte lika elak som när jag lagade mat igår. För att inte riskera att Ivan hoppar upp på de varma plattorna i köket så stänger jag in han på toaletten medans jag lagar mat, ååh fy va elak man känner sig. Han sitter där inne på tvättkorgen närmast dörren och jammar konstant för att bli utsläppt.

Men idag så vaknar jag av att Ivan lever rulle i rummet. Fram å tillbaka över soffan, hitta en leksak på golvet 100 knyck fram å tillbaka med den. Ta med sig en leksak upp i sängen och så rulle runt omkring mig, försöker fånga mina ben under täcket. Han var överallt och ingenstans på samma gång. Var kul att se för han har inte lekt så själv de tidigare dagarna. Efter ett tag vart han helt slut så då lägger han sig brevid mig och jag klappar han och han spinner å spinner å spinner :). Märks att han är liten fortfarande för han blir så uppspelt när han spinner så han kan inte ligga still måste rummla runt och byta ställning hela tiden å hänger inte jag med så drar han handen till sig med framtassarna.

Vad har vi annars gjort idag? Ingenting jag har suttit vid datorn och Ivan har legat antingen bakom mig på stolen mellan ryggen och ryggstödet o sovit eller i mitt knä å sovit, mest i mitt knä. Han har legat här nu i snart 2 timmar.
Känns som att han börjar gilla det här :D

Oh har börjat läsa på Zombie Böckerna, känner att ett litet smakprov är på sin plats:
"A variety of other hand weapons exist around the world, and space does not permit the author to discuss each one individually. If you discover an implement or tool that you think might make a good weapon, ask yourself these questions:

1. Can it crush a skull in one blow?
2. If not, can it decapitate in said blow?
3. Is it easy to handle?
4. Is it light?
5.Is it durable?

Questions 3, 4, and 5 will have to depend on your present situation. Quesion 1 and 2 are essential!"

/Zombie-Weapon Expert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar